måndag, februari 13, 2012

Maktmissbruk i diktaturen..

Igår, tjafsade en patient med en personal om tidningen, inget speciellt, men ändå "lite" hetsig diskussion, när personalen helt plötsligt trycker ner patienten i soffan och säger "Sköt dig, annars blir det tekniska rummet för dig".

Jag hörde riktigt hur personalen blev pissedoff, och personalen gick därifrån.
Patienten satt kvar i soffan och läste tidningen.

10 minuter senare hämtade dom honom, och låste in honom i tekniska rummet, i 13 timmar.


Utbildad personal?
Ja, av landstinget, utbildad att ta hand om adhd?
Ytterst tveksamt...

Jag har sett en hel del, under tiden jag har varit här, och måste påstå att det där var ett regelrätt övergrepp mot patienten.

För det första, att hota med att "annars blir det tekniska rummet", är ytterst olämpligt, och att sedan gå och konferera med sina kollegor, och bestraffa patienten direkt, utan att ta upp ämnet med patienten igen, är ytterst fegt.

Finns ingen tid för vård eller något liknande, utan skrämma yngre/nya patienter till tystnad, och köra med hot och våld, är den nya vården..

Jag och en annan patient satt i "dagrummet", (vardagsrummet), samtidigt som detta hände, och vi båda reagerade på det som hände.

Men vad kan man göra som patient?
Allt jag kan göra, är att berätta det här, på bloggen.
Allt patienten själv kan göra, är att anmäla till socialstyrelsen....
..det enda positiva till detta, var att vi var 2 patienter till i dagrummet, som vittnen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

bra att du skrev ut detta. Hela stället är ju fan helt sjukt!!jag har mailat dig innan jag läste detta.

SSSpatient.tk sa...

Ja, stället är sjukt, tyvärr så är hela landstinget här infekterat, så det som behövs här, är en rotfyllning, hela ledningen, säk & landstinget måste bytas ut.

ALLA...
..dags att sluta med svågerpolitiken här i Växjö..

SSSpatient.tk sa...

..är lite nyfiken vad för "bestraffning" jag får av avdelningen för att avslöjat detta?

Anonym sa...

Ja det är fel..... Oundvikligen fel...