fredag, mars 09, 2012

Rättsosäkerhet??

Jag skulle skicka ett brev till min kompis för 2 veckor sedan. Efter ett tag så blev jag misstänksam eftersom brevet inte kom fram till adressaten.
Jag bad min kompis att kolla upp med posten om brevet fastnat där, men utan resultat. Dessutom så frågade jag personalen om de hade postat brevet, vilket de intygade att de gjort.
Idag så var jag lite arg och orolig över detta, så jag bad personalen att kolla så inte brevet låg i ett annat fack. OCH DET GJORDE DET.
I ett helt annat fack där annat material finns. Va fan är nu detta???
Är detta rättssäkerhet när kliniken inte kan hålla i ordning på in/utgående post?
Eftersom min kompis väntat 2 veckor på brevet så blev han ju också irriterad eftersom han fick göra onödigt arbete genom att prata med posten mm.
ALLA brev är viktiga, och i min situation så betyder det mycket att hålla kontakt med nära och kära genom korrespondens, inte bara genom telefonkontakt. Man kan ju undra om personalen gjort detta med flit???

Inga kommentarer: