fredag, december 02, 2011

Mördare..

Satt och pratade med en morddömd kille idag, blev lite nojig.

Minns inte riktigt hur vi kom in på ämnet, men han sa "det första mordet var nog svårast, nu har jag lust att göra mer"

Jag som inte har skymt att jag inte mår bra, och har funderat på självmord, så han fortsätter:

"om du vill, kan vi skaffa ett par plasthandskar, så kan jag bryta nacken på dig"

Man blir lite nojjig av att höra sådant...

För någon vecka sedan satt jag i dagrummet när han pratade med en annan patient.

Det handlade om hundar, och om man blev attackerad.

Det han sa, verkade vettigt, men inte "hur" han sa det.

"Greppa huvudet, och tryck in ögonen"
"GREPPA huvudet och TRYCK in ögonen, på hundfan"
"GREPPA HUVUDET OCH TRYCK IN ÖGONEN PÅ DEN JÄVELN BARA", sa han tre gånger i rad, och visade tydligen rörelsen med sina händer.
För varje gång han sa det, höjde och spände han rösten.
Man kunde riktigt "se" hur han gick igång på det.


...han fick dock fängelse, och inte vård, så han är ute om 4 år!

Inga kommentarer: