onsdag, november 23, 2011

Är jag en manipulerande lögnaktig psykopat?

Nje, är jag rätt "människa" att fråga?

av dom 3 påståendena kan jag utan problem avfärda 2 av dom rätt enkelt:

Psykopat:
Nej, även om jag ibland kan säga att jag inte är rädd, eller att jag skiter i hur andra människor mår/lever, är det oftast felriktad ilska mot något annat.
Det är verkligen totalt tvärtom, jag är ofta rädd, jag mår illa när jag ser dagens råa samhälle.
Jag är rätt blödig.

Lögnaktig:
Förutom någon enstaka vit lögn, så gillar jag inte att ljuga, jag har så stora problem med det att om jag "tvingas" att säga något, så försöker jag alltid först byta samtalsämne, om det inte går, håller jag käft, och om det inte skulle gå, blir jag förbannad och ber motparten dra åt helvete!
Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas - Drottning Kristina
Manipulativ:
Tja, där klämmer det nog till lite.
Man påverkar naturligtvis alla människor man träffar å¨något sätt, jag påverkar er just nu, när ni läser vad jag skriver i bloggen.
Vill jag tex se en viss film, så påverkar man ju andra genom att propagera för just den filmen.
MEN! - att manipulera andra för egen vinnings skull, är oförlåtligt, och det hoppas jag verkligen jag inte gjort!


Hoppas?

Ja, det är till andra att besluta, det kan jag inte själv!

..eller kan jag?

Inga kommentarer: