tisdag, januari 03, 2012

Full fart med dödserfarenhet.

I inlägget innan, skrev jag om att jag som liten varit nära döden några gånger som barn.
Efter jag skrev det inlägget, har jag funderat på hur många gånger jag egentligen varit nära döden, så jag skrev ner en lista....

av det jag minns är:

4år:  
Plastpåse över huvudet tills jag svimmade - Vuxen granne
Hopprep (rosa), runt halsen tills jag nästan svimmade - Vuxen granne
5år:
Hand över mun & näsa tills jag svimmade - Vuxen granne
Vuxen mans könsorgan nerkörd i halsen till jag svimmade - Vuxen granne
7år:
Knä över halsen tills jag svimmade, vaknade avklädd i skogen - Vuxen granne
Försökte klippa av mig mitt egen könsorgan med sax, blev dock avbruten när mamma knackade på dörren.
8år:
Huvudet nertryckt i ett vattenfullt dike, medan han gjorde sitt - Vuxen granne
Självmordsförsök vid järnvägs spår - vågade inte
Satt på mitt bröst till jag svimmade - vaknade avklädd på gärdet. - Vuxen granne
9:år
Badade med 5 andra barn ifrån klassen, en "uppblåst" badring med botten i, som vi satt i, välte, och jag fastnade under. jag hade redan dragit in första andetaget av vatten innan dom hittade mig.
Självmordsförsök vid järnvägs spår - stod på rälsen, men trillade av när jag blev skrämd av tågets tuta.
10år:
Överdos av tabletter, kommer inte ihåg vilka jag tog, men orsakade en veckas sängliggande, med diverse smärtor i magområdet - vägrade gå till läkaren.

...det är det som jag kan komma på just nu på rak arm, dår jag varit "Nära" döden.

..efter ett tag gjorde jag inte motstånd längre, det gjorde minst ont...

eh, nu ska jag nog avsluta, börjar komma ur ämnet, och det börjar bli lite jobbigt..
...inte undra på att jag blev knäpp

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det här verkar jobbigt. Har du ingen psykolog att tala med?

SSSpatient.tk sa...

..ehh... jag är på rättpsyk, tror du dom har något som kallas psykolog?

hehe, ne, men skämt åsido, det är lättare att nämna det här i text än det är att prata om det, och psykologer är inget det är gott om här på kliniken, eller rättare sagt som åkesson en gång sa i tidningen: Vi behöver inga psykologer..

... jag förtjänade dessutom det..

Anonym sa...

Skriv av dig du. Att du är på rättspsyk fråntar inte kliniken ansvaret för att hålla med psykologer. Det borde väl liksom vara meningen med "vården".

SSSpatient.tk sa...

Jo, det är ju "meningen" med vården, men denna klinik är bara ute efter pengar & pengar.

Mitt hemlandsting betalar miljoner för min vård här, ändå kräver landstinget kronoberg mig på nästan 2000kr i månaden för "vårdavgift" ...

...fan folk vill ju inte jobba här, inte utbildade iaf, det är underskott på tex sjuksystrar..

Anonym sa...

ucsh när jag läser om vad du varit med om som liten så är det väl inte konstigt om du haft självmordstankar??? märkte inte dina föräldrar nåt? hur gammal är du nu? du måste ju prata med någon!!

SSSpatient.tk sa...

jag är nu 30+, och mina föräldrar märkte aldrig något, man blev lite en expert på att "glömma bort", att dölja saker...