lördag, januari 07, 2012

SSS värre än koncentrationsläger?

.. jag undrar ibland om inte SSS är värre än ett koncentrationsläger...

Nu kan jag inte uttala mig hur hemskt det var på koncentrationsläger, men skillnaden mellan SSS och det, är nog att koncentrationslägrena var genomonda hela tiden.

Här på SSS bygger dom upp våran tillit, och sedan raserar dom det igen, lovar saker, tar bort saker, fan, det vore nästan bättre att dom bara låser in oss, och lämnar oss...

Hur ska man kunna utvecklas som människa, när förhållningsreglerna och dyligt konstant ändras, bryts, och svävar i ovisshet?

Behöver inte vi, som "är" "ostabila", en stabil grund att bygga upp våran tillvaro på?

...vore bättre att bara dumpa oss i nått hål...

(ps. jag menar absolut inte att förolämpa dom som har suttit i koncentrationsläger, eller på något sätt föringa det ds.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jämfört med koncentrationslägren så är rättspsyk ett 1:a klass hotell med frukost, lunch och middag och så mycket kaffe som önskas. Fri tillgång till ert rum och säng, TV och filmer. Personal att köra med.

Sarkastisk? Se positivt? Nja, problemet är att ni inte är där frivilligt och det innebär naturligtvis en förnedring och ett intrång i ert liv vilket alla som har sin näring därifrån, ska (borde) vara medvetna om och det där med tillit är A och O i detta sammanhang. En del av er s k "uppfostran".

Personalen borde numera ha utbildning som skötare inom kriminalvården istället för som nu, ingendera i värsta fall.

SSSpatient.tk sa...

Jo, på det sättet är sss en "hotell", men det jag försökte komma fram till är att eftersom personalen inte vet vad ledningen vill, utan ofta kommer det bara beslut uppifrån "gör så här", och sedan har dom inget val.

Det gör ju att personalen ibland kan säga en sak, sedan nästa dag totaländrat sig.

..och jag föredrar att leva med kunskap om vad som är "planerat" några dagar framåt istället för konstant vara orolig att något ska hända.

Jag är MER orolig att personalen ska hitta på något, än att en patient ska hoppa på mig...

Anonym sa...

Någon sa en gång, när du gått med mina skor många många mil, då först kan du uttala dig om hur jag lever, känner och lär.
Att jämföra koncentrationsläger med Regionspsykiatrin i Växjö är så absurt, så jag finner knappt ord.
Be dem att han lånar några dokumänterfilmet skildrande dessa läger från utbildningsnämnden. När du tittat på dem skulle jag vilja att du på nytt skriver om din jämförelse. Ingen levande idag kan ens i en vildaste fantasi känna och uppleva det judarna och andra minoriteter med för den delen upplevde och kände. Den förakt som de fick uppleva, den förakt kan varken du eller jag ens stava till./ Joker