onsdag, januari 25, 2012

vård?

Jag har nog kommit på anledningen till att vården inte bedrivs så bra längre.

..det kallas möten & dokumentering..

..det är viktigare att folk går på möten, går i skolan, sitter och dokumenterar vad som händer och skrev, istället för att aktivt prata med patienterna...
..är det det som är meningen med vården?

Personalen sitter vid datorn hela dagarna och är inte i det där "cosmic", som dokumenteringsprogrammet heter, jag fattar inte vad som har hänt med vården..


Sedan har vi ju den där artikeln i SMP idag, om en patient som misstänks ha barnporr material på ett usb minne..

Det diskuteras en hel del om integritet, och egna usb minnen, lånade usb minnen och så vidare.

Personligen har jag inget emot att dom kollar vad jag har, jag har inget att dölja (längre), men att starta en stor utredning, för att det "pekar" lite "signaler" åt det hållet, är väll ändå att ta i...

..så om en mördare håller en kniv åt fel håll, ska det utredas?.....

Ne, men det är klart att om det finns misstanke, att det utreds ordentligt, men sedan hjälper det inte om pressen hoppar på och skapar "skandalrubriker", för det lär knappast skapa några rubriker OM det nu visar sig att denna person var oskyldig..
..tänk även på offren, hur ska DOM kunna leva vidare om det konstant dras upp i pressen om vad DOM har varit med om?

Sedan håller jag med andra bloggare, att det är naturligtvis klart att man ska få använda dator, internet och diverse teknisk utrustning, för efter allt, är det inte;

HÄR, vi ska växa?
HÄR, vi ska lära oss?
HÄR, vi ska begå misstag så vi inte gör det ute i samhället?

...sedan måste jag påstå att jag inte är särskilt förtjust i "ämnet", men en sak som man lär sig genom att vara intagen, det är att alla, under dom brott dom har begått, fortfarande är människor, förstörda, missanpassade kanske, men ändå människor..







smp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns mycket att göra på internet;

Kolla tidningarna, alla sportsidor
Tipsresultat
Blocket
etc, etc

Det är så jobbigt att vara ute på avdelningen och prata med patienterna...

Du förstår ironin hoppas jag.

SSSpatient.tk sa...

JUpp..